Naše proč: Hodně pohybu

Sezení 45 minut v lavici je obzvláště pro děti mladšího školního věku nepřirozené a frustrující.

Rozhodli jsme se, že v naší škole chceme dopřát dětem dostatek pohybu venku i uvnitř.

Moderní neurovědecké výzkumy ukazují, že pohyb je klíčovým faktorem při vývoji a fungování mozku a v procesu učení. Pohyb aktivuje mozkové funkce, takže celý proces učení probíhá jednodušeji a kvalitněji. Pohyb aktivuje a spojuje všechny subsystémy učení mozku. Nejedná se pouze o kognitivní proces, ale o činnost celého těla.

Zdroj: Triminute.cz

Z toho důvodu bude třída spíše ateliérem, který umožní dětem využít prostoru k volnému pohybu. Děti budou mít v nabídce různá místa, na kterých mohou pracovat. Např. Vysoké sezení /stání u stolů, sezení u stolu po skupinkách, prostor na podlaze s polštářky a gauč nebo křesílka. Krom toho budeme trávit meziblokové přestávky venku. Případně budou venku probíhat celé vyučovací bloky. Do vzdělávacího procesu bude zapojován jednoduchý pohyb (například při napodobování písmenek – jogová abeceda, nebo krokování při počítání) aby děti mohly vyučovanou látku prožít všemi smysly.